How can we help?

Feilsøking og generell info vedrørende Smart terminal (ST25)

HER ER DIN ST-25 STEMPLINGSTERMINAL

ST25 stemplingsterminal er en smartterminal hvor terminalens APP og løsning mot ASTROW CLOUD er satt opp som standard.

Terminalen du har mottatt skal være satt opp til å kunne lese kortnummer som dere benytter. Den er også satt opp til å styres direkte mot deres side for Astrow Cloud.

Terminalen kan kobles til nettverkskabel og til WiFi (Trådløst nett). Terminalen er satt opp med dynamisk IP adresse som betyr at den automatisk får adresse fra deres ruter. Dersom ruteren gir IP adresse, så skal terminalen koble seg direkte til Astrow Cloud automatisk.

Merk at terminalen MÅ være tilkoblet nett for å kunne synkronisere deres løsning første gang ved oppstart. Dette gjelder navn, saldoer, klokke, stemplinger m.m.

KODER/PASSORD:

ST25 terminalene har to typer koder/passord ved operasjon som må benyttes. Disse to kodene benyttes litt om hverandre, avhengig av hva man ønsker å foreta seg på terminalen.

Kode 1: 105084 (Innstillinger)
Kode 2: 210168 (Omstart/Oppgradering)

SKJERMBILDE:

I Displayet vil det være ikoner for å operere terminalens parametere. Merk at disse KUN skal driftes og opereres fra Superbruker i Astrow Cloud.

Ikonet for Innstillinger og de fleste parametere er ett tannhjul i høyre hjørnet i displayet.

På neste side finnes det en del punkter og veiledninger som man kan benytte dersom man har problemer eller ønsker å gjøre noen endringer med terminalen.

TILKOBLING:

NETTVERKSKABEL:

Ved tilkobling med nettverkskabel så sørg for å koble til kabelen før tilkobling av strøm. Problem med å komme på nett:

  1. Sjekk at kabelen du benytter ikke er for lang, eller har «brekk» på seg.

  2. Sjekk at terminalen faktisk har fått IP adresse

    1. Trykk tannhjulet

    2. Trykk Innstillinger

    3. Trykk kode: 105084

      1. Sjekk Terminal Info

      2. Se IP adresse

PS: Hvis det står IP adresse 169.254.0.1 til 169.254.255.254 så er IP adresse tildelt automatisk ettersom terminalen da ikke får en gyldig IP adresse fra bedriftens DHCP server (DHCP betyr automatisk tildeling av IP adresse).

3. Sjekk at punktet du har koblet kabelen inn i, har Internett tilkobling. a. Terminalen er avhengig av Internett

  1. Koble en PC, eller lignende med samme kabel og sjekk at du kommer på internett

  2. Prøv en omstart av terminalen

    1. Trykk tannhjulet

    2. Velg omstart

    3. Kode: 210168

  3. Kontakt astrow@timerecorder.no ved fortsatt problemer

 

WiFi:

Ved tilkobling via trådløst nett er dette mulig å konfigurere på terminalen.

Sjekk at terminalen har WiFi tilkobling (om dere har gjort dette i forkant av utsendelse skal det være satt opp allerede).

For å sjekke/koble terminalen til det trådløse nettet gjør følgende:

1. Trykk på tannhjulet øverst til høyre i displayet

Velg Innstillinger - Kode: 105084 - Velg WIFI innstillinger
Sjekk at «bryter» for WiFi er påslått (ON)
Tilgjengelig trådløse nett skal være tilgjengelig for tilkobling

i. MERK: KUN 2.4GHz kan benyttes for ST25 terminaler. Trykk på nett du ønsker å tilkoble

i. Skriv inn passord og velg «Connect»

til trådløst nett kan det være at man får feil/Autentication problem o.l.

Ved tilkobling

  1. Verifiser at passordet for det trådløse nettet er korrekt

  2. Verifiser at det er 2.4GHz nett

  3. Enkelte nett (som gjestenett o.l.) må verifiseres med telefonnummer/navn eller en egen

    «godkjenning» side. Dette vil IKKE fungere med ST25

  4. Test ett annet nettverk

a. En rask og smart test er å ev. å dele nett på Mobilen din, og koble til denne. Kan du koble terminalen til din mobil, vil det være normalt en av overstående punkter som er problem.

5. Kontakt astrow@timerecorder.no ved fortsatt problemer.